17 July 2020

We spreken Sonny Sieben, oprichter van online marketingbureau Pure Minds. ‘Een gedreven persoonlijkheid met een grote passie voor online marketing’, zo staat te lezen in een van zijn aanbevelingen op LinkedIn. Sonny deelt zijn inzichten, opgedaan in de afgelopen periode, én geeft zijn visie in een tijd waarin het online landschap, als gevolg van COVID-19, een verandering heeft ondergaan.
 

Passie en puurheid
De naam Pure Minds zegt het al: eerlijk zaken willen doen, oprecht resultaat willen behalen en transparant zijn richting opdrachtgevers. Dat is waar Sonny en zijn medewerkers, allen met een enorme passie voor de online wereld, het voor doen. Werken vanuit de puurheid van een kind – onbevangen en altijd op zoek naar avontuur en nieuwe kennis. “Door continu zaken uit te proberen en te onderzoeken, verrijken we onze kennis en worden we iedere dag een beetje sterker. Om dit vervolgens in te zetten voor onze opdrachtgevers en hen te ondersteunen op het gebied van online marketing uitdagingen”, aldus Sonny.
 

Raam bezoeken en whitepaper
Midden in de coronacrisis werd dochter Ella geboren. De belangrijkste gebeurtenis uit het leven van een ouder, maar ook een die nooit vergeten zal worden door de omstandigheden eromheen. Opa’s, oma’s, vrienden en bekenden moesten op afstand blijven en de nieuwe aanwinst werd via het ‘raam’ gepresenteerd. “Een gekke gewaarwording en je zou het graag anders zien, maar moeder, broertje Job en Ella maken het goed en dat is uiteindelijk het allerbelangrijkste”, aldus Sonny.
 

Op werkgebied was het wegvallen van een aantal grote opdrachten de grootste uitdaging. “De impact die COVID-19 heeft op onze klanten is enorm en vele malen groter dan de impact op ons bedrijf. Vanuit onze expertise en dienstverlening staan wij klaar voor onze relaties in deze moeilijke tijd, om daar waar mogelijk te ondersteunen. En anderzijds werkt ons team, dat bestaat uit hardwerkende en enorm gemotiveerde mensen, aan het vinden van nieuwe opdrachtgevers.”
 

"Schroom niet om oude campagnes nu weer eens aan te zetten!"
 

Om de lokale ondernemer te steunen hebben we in twee weken tijd een whitepaper geschreven. Juist nu is het belangrijk om alle kansen te grijpen om de impact van COVID-19 zoveel mogelijk te beperken. Hoe meer mensen jouw bedrijf weten te vinden, hoe meer omzet. In deze whitepaper boden we daarom een complete handleiding om lokale vindbaarheid te creëren. Ondernemers konden de whitepaper gedurende twee weken downloaden. Met deze actie hopen wij ondernemers een steuntje in de rug te bieden, en tevens was dit een prettige manier om in contact te komen met potentiële nieuwe opdrachtgevers. Juist in deze tijd is het belangrijk samen de handen in elkaar te slaan. Gezamenlijk bereiken we uiteindelijk meer dan alleen.”
 

Betere work-life balans
Op de vraag welke positieve inzichten Sonny de afgelopen periode heeft opgedaan, vertelt hij, “Thuis werken is normaal geworden en dat is een goede zaak. Veel werkzaamheden kunnen asynchroon gebeuren en een  positief gevolg is dat daar minder vergaderingen voor nodig zijn. Met een beter work-life’’ balans tot resultaat. Een gezonde ontwikkeling die niks afdoet aan kwantiteit of kwaliteit.”
 

Veranderd Online landschap
COVID-19 heeft in een sneltreinvaart het online landschap veranderd. “Mensen zijn nog meer gewend geraakt om online producten te kopen en diensten af te nemen. Ook een groep die dit voorheen nog niet zo veelvuldig deed. En door dit gedrag, blijven mensen ook online hangen.” De tip die Sonny graag deelt; “Profiteer hiervan door de juiste campagnes in te zetten én schroom niet om oude campagnes, die eerder wellicht te weinig rendement opleverden, nu weer eens aan te zetten. Juist nu is het belangrijk om alle kansen te grijpen, om zo de impact zoveel mogelijk te beperken.”
 

Tosti Thursday
Voor wie na het lezen van dit alles meer te weten wilt komen over de mogelijkheden op online vlak, houd de website en mediakanalen van Pure Minds in de gaten. Tijdens inspirerende kennissessies worden ins en outs over vijf actuele thema’s besproken onder het genot van heerlijke tosti’s: de Tosti Thursday. Momenteel vinden deze sessies, door de huidige omstandigheden nog niet plaats, maar zodra dit weer wordt opgepakt, is dit ellicht een leuke manier om kennis te vergaren.


Gratis online uitgave
Naast Sonny vertellen ook innovatiemanager Rob Meesen, vitaliteitscoach Lisanne Takx, Jos Visser Director Operations bij Sabic en Jos Meessen - directeur van WAT Company en Meet the Youngsters hun verhaal. Interesse in deze gratis online uitgave? Stuur een email naar profcore@profcore.nl om ‘In gesprek met’ te verkrijgen. 

Hoe kan ProfCore jouw onderneming acceleren?

laat je adviseren door één van onze proces industrie experts
of download gratis ons Xlerate Magazine!